Wednesday 27 April 2011

'KAU BILANG SAYANG,AKU KATA BENCI!!!!!

macam kenal jepp kann ayat nehh?
hahhaha..
buad-buad ta kenal jep larh ehhh..
hahaha...
neh na cter sket..
kowang pasan ta sejak akhir-akhir neh slalu tulis..
'na cter sket'
padahal bukan sikit tulis..
banyak aderlah kann?
hee,tader ayat laen yang bley diguna pakai..
agagaga..
neh cover story tuhh.. 

MASIH SETIA...
bes glew novel nehhh...
rugi saper yang ta bace tuhhh..
antara ayat-ayat yang menarik ader dalam novel nehh..
"jangan cakap yang bukan-bukan lagi..kalau miera fikir miera dah buat silap,semua orang buat silap..malah ada yang lebih teruk dari miera..biaralah apa yang orang nak kata,tapi miera tau dan akak pon tahu pekara ini bukan mudah..biarpun dah berapa kali ingatkan diri kita yang dia bukan untuk kita,tapi perasaan itu tetap datang..sukar untuk kita tolak..dan sekarang,miera dah tahu mana arah tujuan hubungan miera dan dia dan miera pun dah tahu semua ini harus dihentikan segera..jadi,cube kawal diri tu sikit..jangan lagi ambik tahu pasal diri dia..okey?"
ayat di atas penah terjadi kat aq..
aq rasa novel neh memberi aq nasihat kat aq..
memang btoy..
kte ta bley lupakan orang yang kte sayang..
oke..neh ayat memang power..
menyentuh perasaan..
ta cayer?
cube larh baca..
"cakaplah apa yang awak nak cakap..nama awak tak ada dalam jadual saya hari ini..pastikan awak ringkaskan apa yang awak nak beritahu saya..saya tak ada masa nii"

"miera..saya rindukan awak bila awak tinggalkan saya..masa itu saya sedar,saya dah buat kesalahan besar pada awak dan saya sedar tiada perempuan lain yang saya sayang melainkan awak"

"saya sedar saya dah banyak buat silap pada awak..saya buta,saya pekakakan telinga saya,saya tak percaya langsung cakap awak..awak cube menunjukkan yang benar,sedangkan saya pilih untuk jadi orang yang bodoh pada mia.."

"saya bersalah..awak cuba melakukan yang terbaik untuk diri saya,tapi saya pilih untuk terus berada dalam kegelapan"

"jadi awak dah tahulah yang apa yang saya katakan pada awak dulu bukan sebab saya nak rosakkan hubungan tunang awak dengan tunang awak tu?"

"ya.."

"itu aje?"

"saya dengan rasa penuh penyesalan dan rendah diri,merayu supaya awak maafkan saya..marahlah saya,makilah saya kalau itu yang boleh ringankan beban awak,tapi saya minta tolong awak maafkan saya.."

"saya dah lama maffkan awak..cuma sakit yang awak hadiahkan pada saya hari tu masih belum hilang..tak perlu awak jelaskan pada saya apa yang sebenarnya yang berlaku sehingga awak sedar kesilapan awak..sebab saya percaya,lambat-laun awak akan tahu juga kebenarannya..dan sekarang awak dah mengaku silap awak,baguslah..akhirnya awak sedar juga yang saya bukan ngada-ngadakan cerita nakan awak untuk diri saya..dan sekarang saya minta awak lenyapkan awak dari ingatan saya.."

"itu yang awak nak?"

"awak tak mahu beri saya satu lagi peluang?"

"pelung?selama hari ini saya tak pernah beri awak peluang..kita berkenalan dan kemudian berpisah..itu pekara biasa dalam sebuah persahabatan..lagipun sebelum ni,kita tak pernah melangakaui batas persahabatan itu.."

"tapi awak dah lama dalam hati saya..."

"saya tak tahu apa yang perlu saya buat lagi untuk sembuhkan hati awak tu..tapi izinkan lah saya hadir dalam hidup awak semula dan saya janji tak kan lukakan hati awak lagi..awak pasti akan lupakan segala-galanya yang pernah saya lakukan pada awak.."

"miera,saya rindukan awak.."

"itu saja yang boleh awak cakapkan pada saya?"

"kalau boleh saya ulang balik apa yang menyebabkan kita jadi begini,saya pasti akan perbetulkan situasi ini.."

"tapi masa dah tentu kita tak boleh diputarkan kembali,dr malik..itu sebabnya,awak tak boleh cakap sesuka hati awak pada saya sedangkan pada waktu itu saya dah cuba terangkan pada awak hal yang sebenar..awak saja yang tak nak tahu,kan?"

"saya perlukan awak"

"awak tak perlukan saya..awak cuma mencari penghibur untuk diri awak..sudahlah dr malik..saya rasa awak sekarang cuba untuk porak-peranda hidup saya.."

"saya tak pernah cuba untuk porak-perandakan hidup awak..saya kembali untuk memperbetulkan hubungan kita,membetulkan kesilapan saya pada awak dan ambik awak untuk jadi isteri saya...saya tak nak awak bermain dengan perasaan sekarang ni..saya tak mahu lagi awak berada dalam mimpi saya..saya nak awak hidup di sebelah saya sampai saya mati.."

"amiera,awak selalu dalam mimpi saya..sejauh mana awak lari dari saya,awak tetap dalam ingatan saya,awak tetap di dalam hati saya..sekuat mana keinginan awak untuk lupakan saya,saya tetap kembali dalam hidup awak.."


"saya akan datang balik kejap lagi..saya takkan biarkan awak pergi jauh dari hidup saya kali ini.."
kau bilang sayang,aku kata benci 
 na taw per yang akan terjadi?
sila larh beli novel nehh..
hahahaa..
p/s:dalam novel neh seolah-olah menceritakan tentang kisah hidup aq..
siyes!!!!sumpah!!!ta tipu kowang ponn..

No comments:

Post a Comment